Maurici Cuesta, candidat al Consell d’Eivissa i al Parlament de les Illes Balears, i Antoni Cardona, a l’Ajuntament d’Eivissa, anuncien que la mobilitat ha de ser una àrea molt més dinamitzada en la propera legislatura i aposten per actuar amb ella com a millor camí per obtenir una cohesió territorial insular i municipal, atorgar una major qualitat de vida a la ciutadania i servir de pont per a la recuperació econòmica.
A nivell insular, Cuesta ha destacat que proposarà que el Consell elabori un pla de mobilitat més ambiciós que l’actual, amb les connexions assegurades amb autobusos entre tots els nuclis urbans i turístics amb les principals viles, ampliant l’oferta horària i baixant els preus per fer-los més assequibles a totes les butxaques. Un pla de mobilitat bo per a Eivissa, ha dit Cuesta, ha de permetre que qualsevol ciutadà es pugui desplaçar còmodament i regularment de tots els nuclis a Sant Antoni, Santa Eulària, Eivissa, el port i l’aeroport.
Per a enfortir aquest punt, els nacionalistes duran al Parlament una llei de transports autonòmica i una llei del taxi a nivell d’Eivissa perquè es reguli la mobilitat de forma integral. En el cas concret dels taxis, ENE dóna suport a la demanda d’algunes patronals de crear una única central de taxis per a l’illa i un únic telèfon i servei de GPS per a tota ella. Des de l’Entesa es creu que és un sector amb molta demanda i que se li ha de treure tot el rendiment possible, aplicant els reglaments vigents de forma completa, abans de plantejar-se llicències estacionals. La plantilla és molt ampla i tots els titulars han d’estar al carrer. Una vegada tota la flota compleixi al 100%, les estacionals haurien de ser consensuades amb el sector i funcionar a nivell insular, atès que el problema no és local sinó de tota l’illa.
La millora de les connexions marítimes i aèries amb la resta de Balears, l’Estat espanyol i la resta d’Europa, és un altre dels eixos programàtics d’ENE. Cuesta portarà al Parlament la declaració d’obligació de servei públic del transport marítim i aeri entre Eivissa i la península perquè el futur Govern balear insti el central. L’objectiu, ha dit Cuesta és que desplaçar-se a la resta de l’estat li costi tant a un eivissenc com a una persona de Castella anar en AVE a Madrid, per exemple. A la vegada, es renegociarà la declaració d’obligació dels vols interinsulars perquè les tarifes s’abarateixin.
En el cas concret de Vila, Cardona ha dit que fan falta moltes més línies, i sobretot freqüències que connectin el centre amb la perifèria, i els punts més destacats d’aquesta entre ells.
ENE fomentarà des de les institucions l’ús dels vehicles elèctrics i la instal·lació de punts de recàrrega. A més dels dotats amb energia elèctrica convencional, es promouran els que funcionen amb energia solar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada