dimarts, 26 de juliol de 2011

ENE veu bé que el Govern vulgui elaborar una llei del transport urbà i considera que també se n’ha de fer una del taxi

Atès que la Direcció General de Transports del Govern de les Illes Balears ha manifestat que s’està plantejant dur al Parlament una llei del transport urbà, l’Entesa Nacionalista i Ecologista d’Eivissa (ENE) considera que és una bona iniciativa i la veu amb bons ulls, a l’espera de conèixer-ne els contenguts plantejats i poder fer-ne les valoracions pertinents. En el seu moment, a través del grup parlamentari on està integrada ja presentaria les iniciatives pertinents.

Per als nacionalistes i ecologistes eivissencs, el Govern no s’ha de plantejar aquesta iniciativa només com a una mesura per lluitar contra la proliferació i amenaça que signifiquen els taxis “pirates”, sinó que Eivissa i la resta de les Illes Balears necessiten des de fa temps d’una normativa que organitzi totes les activitats de transports terrestres, de tal forma que siguin més eficients i sostenibles. Els transports necessiten d’un enfocament integral, afrontant la mobilitat sostenible i la solució dels transports des de la col·laboració de tots els subsectors i les administracions competents. ENE recorda que portava l’impuls d’aquesta mesura en les darreres eleccions al Parlament i al Consell d’Eivissa.

A més, l’Entesa segueix plantejant la necessitat de la redacció i debat d’una llei del taxi, que hauria de ser la que realment reguli aquesta activitat. Els nacionalistes i ecologistes eivissencs consideren que amb aquestes dues normatives, complementàries, es podria regular la mobilitat a nivell integral. A més, des d’ENE es considera que posar en marxa la llei del taxi significaria obtenir més rendiment de l’actual flota de taxis d’Eivissa (extensa, i amb problemes de demanda en els mesos que no són turístics) i, segurament, no caldria l’impuls de les polèmiques llicències estacionals.

El problema dels taxis “pirates” mereix de tota la contundència institucional i de les reformes legislatives necessàries perquè els autors d’aquests delictes i competència deslleial no es vegin temptats de caure-hi o tornar a caure-hi, en opinió de l’Entesa.

Una llei del transport urbà ha de ser l’oportunitat de posar en marxa de forma significativa l’ús dels vehicles elèctrics i la instal·lació de punts de recàrrega, afirmen els nacionalistes i ecologistes eivissencs.